onsdag 12 september 2007

Alla är kompisar

Vi satt pa en bar igar jag och Havard, även kallad Halvar av mig. Dom kallar mig för Göran.

En typisk local bar där spriten är billigare än vattnet. Ja det är uträknat efter liter priset.

Det vi snackade om var hur alla Brasilianare är kompisar med allt och alla. Vilken skön vibe det egentligen är här. Gamla som unga, alla är kompisar med alla.

Ibland kan det vara lite jobbigt när man ska ga genom stan och alla vill snacka med en.

Men det sköna är att dom inte har tiggar personligheter. Som vill ta value utan dom är glada och har en vibe som utstralar och tillför value.

Även vi turister hänger pa i det har. Alla snackar med alla, alla är kompis med alla.

Alla hejar pa alla. Och da är inte Cumbuco sa litet som alla sagt.
Skulle nog säga att det är snäppet mindre än El Medano.




Nu maste jag ila till jobbet.

2 kommentarer:

Eve sa...

Schysta pics! Jag kom just tillbaka från en vecka med regn i STHLM. SKönt att vara här hemma i surfbyn igen. Folk spontanhälsar inte i STHLM.

Anonym sa...

Jag kommer knappt inte ihag hur det är när folk inte hälsar