lördag 29 september 2007

Ibland hander det

Jag star pa stranden och kollar pa klockan. Den ar 15.40 det beytyder att vi hallt pa i snart 4h och det er slut for dagen.
Det Italenska paret er trotta plotsligt kraschar hon draken.
Hon er nog en 70-80m ut och ar nara att fa upp den men plotsligt inverterar den och jag skriker och visar att hon ska releasa.
Hon realeasar och jag borjar svimma i de sent pa dagen stora vagorna.
Men draken ror sig fortare en jag raknat med och nar jag er framme sager hon att draken inte er fastsatt i henne langre.

SHIT!

Jag ser skoldraken ligga och flyta. Jag simmar intetill land, springer 300meter langs stranden.
Simmar ut igen men draken ligger sa den blaser langre och langre ut.
Jag tittar in mot land och ser nagra personer sta pa stranden.
Sma manniskor - det betyder att jag er langt ut skulle gissa runt 150 meter.
Draken er 40 meter fran mig men flyter bortot.
Jag borjar bli trott och ser rubrikerna framfor mig.

23 arig svensk drunknad i Brasilien !!!

Jag simmar in igen, nagra kajtare pa stranden hjalper mig iland.
De sager att det finns tva killar 500 meter langre ner som har en kite.
Jag springer dit, sager att jag er instruktor pa hi life.
Ser att dom sitter och chillar i sol nedgangen efter en dags avslutad kajting.
Forklarar snabbt och fragar om jag far lana deras kajt att hamta min med.
Efter lite tveksamhet ja'ar dom.
Jag sticker ut med deras kite och brada och det har kommit ett f-one team och hjalpt mig. Vi far in draken.

Vi packar ner allt, mina studenter borjar ga med draken.
Jamie min boss kommer forbi i hans pickup med Naish pro riders.
Jag hoppar upp pa flaket och forklarar snabbt vad som hant.

Nar vi kommit till de tva killarna skriker jag att Jaime ska stanna.
Jag hoppar av i farten med baren och killarna skriker.
- bradan da?
Slang av den, men de tvekar och efter 150 meter stannar de for det er ett smnalt kron i sand dynerna. De slanger av bradan, da ser jag en stads jeep komma i fullfart bakom kronet gor en svang ner i sanden och slirar fram och tillbaka, jag ser bradan som jag lanat.

Chansen er vall 1 pa 50 att man traffar en brada som ligger pa langden mitt i oknen.
Han kor rett over den.
FUCK
4 brasilianare hoppar ur bilen, jag vill at dom betalar, dom er hetsiga och er forbannade for att vi lagt en brada i oknen.

Blablabla summa summarum efter en jakla massa snack sa blir det en ghetto lagning pa bradan som jag far sta for. billigt blev det men sa surt for killen som satt och softa med sin fina brada i solnedgangen och sa kommer en tomte och ska lana den.

Annars er det bra.

ENJOY

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skojar du att jag hade blivit tokig om någon lånat min bräda och sedan haft av den på mitten. Han hade fått slanta! ;-)

Var idag och köpte en Underground FLX 32 -06:a. Dubbelkonkavbotten och annan tech gizmo. Lätt och fiiiiin! :-)

Drar till Marseille på onsdag med Johanna. Kommer att bli love week on the beach. Men Johannan blir orolig, prognosen säger vindstilla resten av veckan...

/ Magnus

Johan Ekroth sa...

Har inte vattenskotern kommit till Brasilien ännu? Tur att det gick bra för dig.

Anonym sa...

behovet for at se:)